Bestuursverslag Tillstichting 2022

Stichting de Regenboog in Amsterdam kreeg een gift van € 7.500 voor één van haar projecten rondom opvang van Oekraïense vluchtelingen.

Stichting L’Accolade ontving een bijdrage van € 15.000 voor een deel van de (her)inrichtingskosten in haar vakantiepark, waarin vakanties voor gehandicapte kinderen en gezinnen worden georganiseerd, mogelijk gemaakt met behulp van de inzet van talloze vrijwilligers.

Hospice Hollands Kroon (overgegaan in stichting Het Tweede Thuis) ontving een gift van € 10.000 als bijdrage in de realisatie van een nieuw hospice in Westerland.

Woongroep de Libel in Nistelrode ontving een bijdrage van € 5.000 in de inrichting van een activiteitenruimte.

Stichting Jongeren Op Kamp uit Leiden ontving een donatie ter waarde van € 5.000, met welke bijdrage SJOK in de zomer twee mooie en waardevolle vakantieweken georganiseerd heeft voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking.

Het Schoutenhuis in Alphen aan de Rijn, een café/restaurant waar mensen met een lichte beperking (vanuit alternatief werkcircuit) werken, ontving € 10.000 ten einde 2 werkplekken mede mogelijk te maken.

Stadsdorp VondelHelmers in Amsterdam, een buurtorganisatie door en voor bewoners, ontving een toezegging van € 2.000 als bijdrage in de organisatie van onder meer van de buurtconferentie (Wonen nu en later 14 november 2022).

Stichting Helping Hands 4 Smiling Faces ontving een donatie van € 5.000 ter ondersteuning van haar studiebeurzenprogramma.

De stichting Woonkompas in Ettenleur ontving een bedrag van € 7.000 als bijdrage in de inrichting van de gemeenschappelijke ruimtes in haar wooninitiatief voor kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum.

Stichting Mendoo in Gouda beijvert zich in te zetten voor de opvang van huisdieren van mensen/vrouwen die te maken hebben (gekregen) met huiselijk geweld. Stichting Mendoo ontving een bedrag van € 5.000

In 2022 was, in tegenstelling tot het uitbundige beursjaar 2021, een jaar met forse verliezen. De opgelopen inflatie, rentes en de oorlog in Oekraïne laten hun sporen na. Het beleid blijft erop gericht een stabiel uitgavebeleid te voeren, ongeacht de jaarlijkse fluctuaties in financiële resultaten. In 2023 is resultaatontwikkeling overigens positief, tot nu toe (augustus 2023) althans.